Cukup Kerana MU

Cukup Kerana MU

Thursday, February 10, 2011

sahabat.


'Apa salahku?',
begitulah persoalan yang kerap kali
menghantui dan bermain-main di mindaku
sehingga aku hampir-hampir hilang 'perasaan'
lantaran tindakanku yang disalah tafsir oleh sahabat.

"Kita mungkin boleh berkata kita memahami
tapi ianya tidak akan sama sampai masa kita 'mengalami,
jangan kerna berbeza pendirian dan terlalu ikutkan perasaan,
kita abaikan kehormatan dan 'perasaan', melupakan tujuan dan harapan,
semuanya kerana perasaan"

Dimana salahnya???
salah akukah yang tidak pandai menjaga hubungan sesama manusia
salah diakah yang mudah terasa dan ambil hati
salah akukah yang riak,takbur pada diri, MasyaAllah
salah diakah yang tidak memahami cara ku


Usah lah....
ditanya siapa yang bersalah
dan siapa yang perlu dipersalahkan
aku redha dengan perjalanan hidupku bergini
aku ikhlas menerima kamu sebagai SAHABATKU

Maka...
aku hanya perlu mohon pada Allah agar dipermudahkan
segala urusanku dengan SAHABATKU
aku haruslah membiarkan perasaan itu berlalu
anggaplah ia asam garam kehidupan

MAAFKAN AKU,
AKU TIDAK SEMPURNA SEPERTI YANG LAIN,
MAAFKAN AKU,
JIKA KATA2 KU DISALAH TAFSIRKAN





Kawan hidup ini
Umpama awan
Yang tidak selalu
Putih biru

Kawan hidup ini
Umpama langit
Yang tidak selalu
Cerah ceria

Liku ? liku kehidupan
Yang dating silih berganti
Menandakan hidup ini tidak kekal


Kawan dengarlah
Suara kicau burung
Menandakan indahnya mentari
Kawan lihatlah

Bintang bertaburan
Menerangi indahnya dunia
Wahai kawanku, pergunakanlah
Kehidupan dengan penuh keikhlasan

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.