Cukup Kerana MU

Cukup Kerana MU

Saturday, January 22, 2011

pemilik cinta setelah Allah dan Rasul


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Al Haura' Maqsurah...
aku adalah hambaNya yang digelar wanita
namun aku bukanlah wanita yang terlalu baik
terlalu baik dari segi
akhlaknya, tinggi ilmu agama dan lain-lain.

Tetapi aku sentiasa berpegang pada prinsip aku

AMAR MAKRUF NAHI MUNGKAR

aku mencuba sedaya upaya aku
untuk menjadi hamba Nya yang taat pada perintah Nya

Kini hati ku telah
jatuh hati pada hamba Allah yang
digelar

PERTOLONGAN YANG TERPUJI KERINDUANKU

Namun Allah sentiasa menguji hamba Nya

ketika aku ada dia
hadir pula insan yang digelar lelaki
meluahkan perasaan
yang telah terpendam sekian lama.


Sekian lama aku mengenalinya sebagai rakan
aku tidak ada niat untuk mengoda lelaki itu
aku ikhlas untuk berkawan dengannya tetapi
aku tidak ikhlas untuk menjadikan lelaki itu

PENEMAN HIDUP


Aku tidak tahu bagaimana caranya
untuk aku mengatakan pada lelaki itu

setiap ugkapan itu perlu ku atur

supaya lelaki itu tidak kecil hati dengan ku
memelihara hubungan sesama manusia

merupakan salah satu tanggugjawab setiap hambaNya


Akhirnya.....

aku hanya mampu berdoa

agar Allah memelihara aku daripada fitnah manusia
agar Allah menemukan jodoh yang lebih baik untuk lelaki itu
agar Allah mengindahkan lagi hubungan aku dengan pencipta Allah.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.